Saturday, October 26, 2013

Kekonon je. Huh!

Tw x mood swing?
At one time, she's the happiest person in the world, at the next minute, she'll be moody as hell.

Rase mcm nk bgi sup kasut saiz 8 kan kt org cmni.
Haa, silakan!

*slap the face*

Yarh, that person is me. Yg annoying sgt tu.

Sepertinya hati ni tibe2 mcm xtenang. Memikirkan bermacam kemungkinan yg xpatut.
All of sudden, I became a negative thinker.
Unfortunately, I cant hide it.
Housemates sume perasan. Surely, I have something in my head.
Masalahnya, gua pn xtw ape masalahnya.
Mmg mencari masalah namenye nih.

Kebetulan tdi nk solat isyak, lantas gua tempiaskan segala kegusaran time solat. Ketika sujud.
Ok. Tenang jugak la.
Btol, hanya Dia la sebenar2 punca ketenangan.
Lepas solat, teros capai kitab mukjizat itu.
Sepertinya gua xsabar nk dgr kata2 hikmat dari Kekasih.

Surah Ad-Dukhan. Ayat 41 hingga 49.
Ya Allah, berderai air mata.
Aku terus teringat dia. dia. dia dan dia.
Sahabat2 aku. Yg aku sayang.
Kawan.
Impian aku hanya lah agar kita dpt berjiran kat syurga.
Walaupun kt dunia kau xsuke aku, kau xsuke aku tegur2 kau.
Tpi percayalah, semuanya aku buat atas dasar cinta. Aku xnk tergolong dalam golongan dalam ayat2 yg disebut kt ats.
Aku pn xnk kau tergolong jugak. Aku xnk. Aku xnk. Aku xsanggup.
Kawan, aku sayang kau. Aku xtw cmne nk bgtw, yg aku mmg sayang kau. Aku nk tarik kau sama2 masuk syurga. Pimpin tgn sama2.

Mungkin ini puncanya.
Selalunya bila gundah, Allah selalu temukan aku dgn ayat pujukan.
Tpi tidak kali ni.
Aku diberi amaran.
Tentang org2 yg byk buat dosa.
Mungkin Allah nk bgtw, sungguh jalan DnT ni bkn utk orang yg manja.
Get ur butt off!
Xyah nk mengada sgt. Dah ckup kuat kau bekerja?? Smpi nk rse gelisah xtentu hala?? Konon.

Cengeng.

Sudah. Campak semua keresahan. Campak laut. Bg ikan josh makan. Biar ikan tu yg resah.
Buat kerja. Jgn asyik nk rehat.
Org sekeliling masih banyak tak terDF lgi, pastu claim da byk kerja.
Hentikan kepoyoan ini.

"berangkatlah baik dgn rase ringan mahupun berat..."

Dah. Bangun. Hentikan!

*lap air mata laju2*

No comments:

Post a Comment