Sunday, September 14, 2014

Episod 'tak tersandar'

Day #21

Hectic weekend.
Jumaat mlm, teater.
Sabtu. Kenduri and open house
Ahad. Shah alam - KL - celebrate birthday.


fikirkan balik,
manfaat ke weekend yg kekonon hectic tu???!
Allah. *tekup muka*

mutabaah amal tunggang langgang sungguh.
hidup pun terumbang-ambing.
tips nak stabilkan hidup, mutabaah amal kasi cantik.
baru perjalanan hidup pn tersusun cantik.

haih, aku manusia yg lupa, selalu terlupa hakikat yang itu.
ada masa tumpuan aku ter'lari'
ada masa anggota badan aku tak ter'jaga'.
sebab aku manusia biasa yg selalu kene ingatkan.
patut kene ketuk selalu.


ada masa aku rasa macam nak 'tersungkur' jugak.
yelah, aku 'sorang' kat sini.
kali pertama aku 'dicampak' jauh dari medan 'belajar'.
aku belum sedia nak 'dicampak'.
naqibah belum terjumpa lagi.
usrahmate pn xde lagi.
xde kenal mana2 akhawat.
yelah, sebelum ni pun futur kemain dahsat sampai xdtg usrah berminggu2.
bila dah masa kene praktikal jauh, baru sibuk mencari tarbiyyah.
aku baru rasa nak bangkit semula. 
at least nak ade sokongan kat sebelah.

tapi bila difikir balik, sampai bila aku nk berharap dari manusia?
dyorg bkn boleh selalu ade disisi bila2..

Alhamdulillah aku terjumpa dengan mereka2 yg berkobar2 nak berubah.
rase macam tgok diri sendiri waktu mula2 berubah dulu.
Berbekalkan semangat kobar2 dyorang, aku cuba nak jadi kuat balik.
bangkit balik.
aku xleh terus 'lemah' camni.
DnT bukan utk budak cengeng.

Tapiii

tapiiii,

sampai bila aku boleh bertahan, 
sorang-sorang?


Allah penentu segala.
Allahu yusahhil.


p/s : ............................






No comments:

Post a Comment