Friday, August 22, 2014

Disentuh lagi

Day #2

a good start maybe. I manage to wake up early. n got to my office earlier than yesterday.
a good muslim should be better than yesterday, and a better tomorrow than today.

But still, got no job at my office. Its a chance for me to get well prepared for usrah tonight.

dah lama tak menyampaikan. dah lama tak bercakap. aku takut, mesej yang aku nak sampaikan, tak tersampai kerana penyampaian aku.
aku takut, mutarobbiku tersalah paham maksud aku.
Tapi, apa2 pun, semuanya urusan Allah.
Aku usaha untuk siap sedia, dan mengharap Allah melancarkan lidahku untuk berkata2, dan Allah memegang hati2 mereka untuk menerima ilmu.

yup. Malam ni ade usrah.
Usrahmate baru, tapi member lama bertahun2.
Dulu tak rapat sangat pun, tapi atas tujuan yang sama, cubit peha kiri, peha kanan terasa :')

Tapi sesi kali ni berbeza. berbeza dengan apa yang aku pernah berdepan sebelum.
Mereka betul2 membuka mata aku.
Kat luar sana, lebih ramai, berkoyan2 yang 'dying' (gila2 nak sangat) nak orang yang mengajak kebaikan.
Sebab manusia tu sendiri, fitrahnya sukakan kebaikan.

Instead of aku yang menyampaikan, kali ni aku lagi banyak mendengar, lagi banyak diingatkan, lagi banyak terima pengisian dari mereka.
Sepertinya Allah nak sedarkan aku, 
"wake up dude!! kau tu dah lama tidorrrr, jangan igt kau tu bagus sangat!!"

Dalam usaha mereka nak berubah, mereka sangat excited nak menyampaikan.
teringat macam waktu mula2 aku 'ditepuk' tarbiyyah.
seronoknya perasaan tu :')

Mungkin ini cara Allah tunjukkan jalan, untuk aku lebih usaha betul2 gila2 punya, nak cari balik semangat tarbiyyah yang tenggelam.
Mungkin belum tenggelam.
Cuma jalan aku dikaburi.
Sebab jalan DnT tak pernah mudah.
bengkang bengkok banyak duri banyak halangan.

Ya Allah, kuatkanlah aku. Tetapkanlah hati aku.
Dan hati2 mereka. Serta keluarga. dan sahabat2.


p/s : terima kasih tuan rumah. laksa sedap :)









No comments:

Post a Comment