Saturday, August 23, 2014

Kota Metropolitan

Day #3

Hari  ni jadi driver mama. Ke Pullman KL untuk interview.
I dont know interview for what, but she needs to bring along her resume, files and all that.

apa ingat dah pencen pn tak kene interview? haaaa.

something I realize about myself, whenever I hang out with my mom, I can get in with older people very well.
I mingle with her friends like I mingle with my friends.
Pastu rasa macam, eyhhhh aku dah matang. haha

Coz before this I find myself hard to get along with older people.
I afraid my words might hurt their feelings, terlebih kurang ajar and so on....

well, they are human too. not perfect.
They might be wiser because of all experiences they have,
but still, they are HUMAN.
so, watlek watpis je. 

hrrmm, perjalanan mencari semangat, bagaimanakah?

one word. 

     SABAR      


sabar dengan dunia. sabar lawan nafsu. sabar dengan diri sendiri.
kuncinya hanyar sabar.

"dan kerana Tuhanmu, bersabarlah"

kalau rase nak memberang, bengang semnacam.
tarik nafas dalam2, ingat, kerana Allah kau kena sabar.
fuh, susah nak pupuk rasa sabar ni.
lagi tengah musim PMS ni, tengah hormon tak stabil,
betul2 menguji diri.
tapi ingatlah, segala usaha kita untuk bersabar,
InsyaAllah, Allah nampak, Allah kira.


maka ayuh, terus bersabar untuk istiqamahhh! :)


p/s : beselah drive tengah kl. driver sume mengundang carutan. betul2 menguji. fuh3.

No comments:

Post a Comment